• Світові новини
  • Юридичні новини
  • Погода
  • Новини України

Прогноз погоди в Україні

Погода в Украине

Racurs.ua

Юшка з цінних порід асфальту для Володимира Гройсмана Репліка

Ширина робочого полотна дороги орієнтовно становить 25 м, що в перерахунку дає ціну 80 тис. грн за один квадратний метр! Це понад 3 тис. дол. за нинішнім курсом — тобто дорога у Гройсмана вийшла за ціною вартості елітного житла в центрі Києва

Мы свое призванье не забудем:

смех и радость мы приносим людям.

З пісні до мультфільму «Бременські музиканти»

Наш дорогий в усіх відношеннях прем'єр-міністр Володимир Гройсман вкотре порадував громадськість гучною заявою. «Навесні 2017 року стартує масштабне будівництво доріг на кілька мільярдів доларів», — заявив на брифінгу Володимир Борисович.

За його словами, гроші на будівництво дасть Світовий банк, а також будуть виділені приватні і державні кошти України. Всі закупівлі відбуватимуться на прозорих публічних тендерах.

«Я вважаю, що коридори з півночі на південь, порти — раз; із заходу на схід — два. Це два коридори, які нам потрібно побудувати в Україні для того, щоб ми могли забезпечити, по-перше, щоб українці їздили нормальними дорогами, а по-друге — щоб ми могли стати дуже впливовим транзитером», — сказав Гройсман.

Просто чудово, чарівно! Але у нас, як казав Остап Бендер, всі ходи записані. Відкриваю архів і читаю заяву того ж Гройсмана місячної давнини.

На початку травня цього року пан Гройсман поскаржився українським автолюбителям на погану якість доріг, про що вони, ймовірно, й гадки не мали. «На поточний і середньо-поточний ремонт доріг з держбюджету виділено 19 млрд грн, але цих грошей не вистачить для капітального ремонту автодоріг», — повідомив він під час інспектування Новообухівської траси.

«Я б дуже хотів, щоб ми будували такі дороги, як ця [Новообухівська траса]. Але це сьогодні неможливо, оскільки вимагає великих коштів. Тільки об'їзна [дорога] Києва буде коштувати близько 200 млрд грн — 170–200 млрд. Тому по всій території України в травні і червні буде розпочато поточний і середньо-поточний ремонт доріг. Ми максимально наблизили ці дати для того, щоб ремонт пройшов у всіх куточках України. Всі говорять про те, що слід відійти від ямкового ремонту і перейти до капітального — я з цим згоден, але зараз це неможливо», — сказав прем'єр.

Мою увагу тоді привернула цифра — 200 млрд грн на будівництво об'їзної дороги навколо Києва. Сума настільки астрономічна, що на ці гроші можна не те що дорогу — судноплавний канал навколо Києва вирити імені товариша Гройсмана.

Потім я взяв калькулятор і прикинув: ми не знаємо всіх планів уряду, але навряд чи нова об'їзна дорога навколо Києва виявиться набагато довша за 100 км.

Існуюча нині Велика окружна дорога є всього лише півкільцем і має довжину експлуатованої ділянки 34,4 км. Для порівняння: довжина кільця МКАД (Московська кільцева автодорога) становить 108,9 км.

Давайте розрахуємо вартість нової дороги. 200 млрд ділимо на 100 км. Отримуємо, що вартість одного метра дороги становить... 2 млн грн!

Підкреслюю: один метр! Кілометр, відповідно, обійдеться у 2 млрд грн або приблизно в 40 млн дол.!

Водночас у листопаді минулого року колишній міністр інфраструктури Андрій Пивоварський запевняв в інтерв'ю газеті «Дзеркало тижня», що один кілометр дороги коштує в середньому 5–5,5 млн грн: «Це вже з десятирічною гарантією дорога, без заміни основи. Тобто десь 200–250 тис. дол. за кілометр. Раніше, кілька років тому, аналогічні роботи робили за 700–800 тис. дол. Рецепт трикратної економії простий: ми намагалися залучити до тендера максимальну кількість учасників, що дозволило нам істотно скоротити витрати».

Для порівняння, згідно з даними Аудиторської комісії Міністерства фінансів Франції (Contrôle général économique et financier, 2006) вартість 1 км дороги у Швеції становить 5,6 млн євро, в Німеччині — 5,7 млн євро, у Франції — 5,2 млн євро, у Великій Британії — 19,2 млн євро.

Виходить, що розрахункова ділянка дороги завдовжки в 100 км має коштувати за українськими розцінками 500–550 млн грн, але ніяк не 200 млрд!

Потім я вирішив прикинути: це скільки в перерахунку на один квадратний метр дороги? Двосмугова швидкісна автомагістраль з узбіччями не вужче, ніж смуга руху, має ширину за нормативами 27,5 м. Оскільки узбіччя у нас по-людськи ніколи не роблять, то ширина робочого полотна дороги орієнтовно становитиме 25 м, що в перерахунку дає ціну 80 тис. грн за один квадратний метр! Це понад 3 тис. дол. за нинішнім курсом — тобто дорога у Гройсмана вийшла за ціною вартості елітного житла в центрі Києва!

Я вирішив продовжити свої розрахунки і обчислити собівартість 1 кг речовини, з якої робитимуть цю елітну дорогу. За глибини закладки шарів асфальту 0,4 м та за щільності 2400 кг/1 куб. м отримаємо 83 грн 33 коп. за 1 кг автодороги! Не червона ікра, але за ціною можна порівняти з вареною ковбасою або свіжомороженим судаком. Рибки їм захотілося...

Виходить, поки народ просто худне від цих шалених реформ нового уряду, вони там у себе юшку їдять з цінних порід асфальту...

Тому Володимиру Борисовичу варто уточнити для співгромадян: скільки кілометрів, метрів або сантиметрів дороги зможе побудувати український уряд за таких розцінок? І куди можна прийти з великою ложкою — покуштувати юшки з цінних порід асфальту...

Читайте також: Радянський нагляд за судами вимагає відновити Гройсман


Помітили помилку? Виділіть текст, що її містить, та натисніть Ctrl+Enter
Версія для друку



НОВИНИ ПАРТНЕРІВ




Прогноз погоди в Україні

Погода в Украине




    НОВИНИ ПАРТНЕРІВ