• Новини політики
  • Світові новини
  • Юридичні новини
  • Погода
  • Новини України
Racurs.ua

Напівпідпільний Пленум діє

Всі проблеми правосуддя меркнуть на тлі обмеження прав прокурорських громадян на отримання гідної пенсії

Колись давно, 38 років тому, на екрани вийшов пригодницький телефільм «Підпільний обком діє». Саме такі асоціації викликає повідомлення прес-служби недорозігнаного Верховного суду України про Пленум вищої судової інстанції.

Все це відбувається на тлі повідомлення прес-служби Вищої кваліфікаційної комісії суддів України про перенесення з 30 січня на 16 лютого 2017 року анонімного письмового тестування кандидатів на зайняття 120 вакантних посад у новостворених касаційних судах у складі нового Верховного суду. Другий тур — практичне завдання — відповідно перенесений з 2 на 21 лютого цього року.

Слід нагадати, що з 30 вересня 2016 року — дати набрання чинності так званою Конституцією Порошенка, ухваленою парламентом «через коліно» за рекордні 82 хвилини, без обговорення, — Верховний суд України як організація підлягає ліквідації. Немає більше такого органу — і крапка. Розігнаний. Тимчасово існує до формування нової вищої судової інстанції — Верховного суду. Слово «Україна» в назві виявилося зайвим, і його скоротили.

У цих умовах подальша робота колишнього Верховного суду України набуває особливої пікантності.

3 жовтня 2016 року Пленум Верховного суду України вже робив марні спроби звернутися до Конституційного суду з метою дезавуювати конституційну реформу в частині ліквідації судових інстанцій. І коли стало очевидним, що зупинити каток судової реформи не вдасться, всі чекали від розігнаного ВСУ відвертих заяв і прояву справжньої принциповості в оцінках того, що відбувається.

Але на жаль. «Так погибают замыслы с размахом, в начале обещавшие успех, от долгих отлагательств», — нарікав принц Гамлет.

На завершенні своєї історії Пленум колишнього ВСУ вирішив зробити гучну заяву й ухвалив на своєму засіданні 20 січня 2017 року рішення — звернутися до Конституційного суду щодо можливої неконституційності окремих положень закону «Про прокуратуру» в редакції від 14 жовтня 2014 року.

Від крутості заголовка аж перехопило подих. Невже служителі Феміди нарешті помітили, що предмет ведення й коло повноважень прокуратури згідно з профільним законом хронічно пролітає повз конституційні положення — як до судової реформи, так і після неї.

Якщо до реформи від 2 червня 2016 року вищезгаданий закон перешкоджав реалізації повноважень, передбачених п. 5 ч. 1 ст. 121 Конституції щодо здійснення прокурорського нагляду за дотриманням прав і свобод громадян в публічно-правовій сфері, то після реформи містить не передбачені Конституцією повноваження у сфері нагляду за виконанням кримінального покарання, дотриманням прав у місцях позбавлення волі й примусового лікування (ст. 26 закону).

Але не ці теоретичні аспекти роботи органів прокуратури привернули увагу людей у мантіях. Беріть вище:

…Пленум дійшов висновку про необхідність звернення до Конституційного суду України з конституційним поданням щодо відповідності (конституційності) абзацу шостого частини п’ятнадцятої статті 86 Закону України від 14 жовтня 2014 року №1697-VII «Про прокуратуру» стосовно обмеження максимального розміру пенсії 10740 гривнями, положенням ч. 1 ст. 8, ч.ч. 2, 3 ст. 22, ч.ч. 1, 3 ст. 46 Конституції України для забезпечення конституційного порядку у сфері реалізації прав і свобод людини і громадянина, недопущення звуження правових і матеріальних інтересів громадян.

Боже, який жах! У країні триває війна, повністю ліквідована законність і нагляд за законністю, права і свободи громадян кинуті напризволяще й на приватних адвокатів, правоохоронна система в руїнах, нагляд за слідством не працює тощо. Та все це тмяніє на тлі обмеження прав прокурорських громадян на отримання гідної пенсії в країні, де мінімальна пенсія пересічних громадян не покриває всіх комунальних рахунків. Ось де кричуща неконституційність причаїлася!

Вже скільки разів, з року в рік, вищі судові інстанції демонструють одне й те саме: вони готові подати голос проти лінії уряду й парламенту, але тільки в одній сфері — пенсійного забезпечення vip-персон. Саме за мотивами незаконного обмеження пенсійних виплат неодноразово визнавалися неконституційними, наприклад, положення законів «Про державний бюджет» та ін.

Але жодного разу — ані Верховний суд, ані Конституційний суд — не повстали проти очевидної правової вакханалії, що в нас коїться з переписуванням Конституції й «реформуванням» до ручки всіх гілок і органів влади останні 13 років.

Замість гордої заяви з високої трибуни ми чуємо тихий голос протесту звідкись із-під столу...

На жаль, красивого фіналу не виходить.

Ну що ж, нічого страшного, почекаємо на формування нового Верховного суду.

Буде дуже цікаво дізнатися: чи перервуть новопризначені служителі Феміди традицію проявляти принциповість виключно у шкурних питаннях грошового утримання та пенсійного забезпечення членів «вищого світу»? І чи не настав час трохи згадати про простий народ...

Читайте також: Надто висока ціна правосуддя


Помітили помилку? Виділіть текст, що її містить, та натисніть Ctrl+Enter
Версія для друку



НОВИНИ ПАРТНЕРІВ







    НОВИНИ ПАРТНЕРІВ