• Новини України
  • Новини політики
  • Світові новини
  • Юридичні новини

Мгновенная доставка свежих новостей



Racurs.ua

Бої за Фіскальну службу

За деякий час міністр фінансів прийде до прем’єра і скаже, що недоцільно утримувати ДФС, точніше, те, що від неї лишилося

Ні для кого не секрет, що Фіскальну службу хочуть розділити. Ідея витає в повітрі з моменту реорганізації Міністерства доходів і зборів. Тоді під тиском МВФ Арсеній Яценюк не зважився на такий крок, і міністерство просто перейменували.

Далі — цікавіше. 13 січня 2016 року група депутатів (Андрій Антонищак, Ніна Южаніна, Тетяна Острикова та інші) зареєстрували у Верховній Раді законопроект «Про національну митну службу України». Документ було написано на швидку руку, багато помилок, прорахунків. Головне, що залишається незрозумілим із цим проектом, — чому закон? Адже відповідно до закону про центральні органи виконавчої влади рішення про створення, ліквідацію, реорганізацію ЦОВВ ухвалює прем'єр одноосібно. Відповідь проста: МВФ не дасть цього зробити. Якщо тиск Фонду на депутатів доволі примарний, то на уряд — більш ніж серйозний. Гроші перемагають усе, особливо коли дають їх тобі, а віддавати доведеться іншим.

Але й тут є свої нюанси: спробуйте вмовити 225 депутатів на таке. Це вам не 2011 рік, коли все робилося за дзвінком. Який же вихід із ситуації?

Напевне всі читали про те, що міністр фінансів вкрай незадоволений роботою голови Державної фіскальної служби Романа Насірова. І ключові показники ефективності (KPI — Key Performance Indicators) він не виконує, і у відпустку поїхав без узгодження (на прийом до Трампа, на секундочку!), і положення про Міжрегіональну митницю сам затвердив. А ще — безліч незрозумілих доручень із нереальними термінами виконання, блокування будь-яких ідей з боку ДФС тощо.

Одне із завдань KPI, нереальні строки виконання яких встановив Мінфін, — створення єдиної юридичної особи ДФС. Слід зазначити, що це вимога МВФ, без цього грошей не дадуть. Скоріше за все, саме звідси і строки виконання.

Про що ідеться? Позбавлення податкових інспекцій та головних управлінь ДФС статусу юросіб, всі вони стануть структурними підрозділами ДФС. Закон про центральні органи виконавчої влади таке дозволяє.

Ідея пояснюється тим, що в такому разі відбудеться скорочення штату завдяки вивільненню персоналу, нібито підвищенню якості роботи ДФС і як наслідок — виконання вимоги МВФ про скорочення кількості держслужбовців. Ну і, звісно, можливе, хоча і примарне, підвищення зарплат щасливчикам, що залишилися.

Втілити таку ідею можна, якщо не поспішати, підготувати за необхідності нормативно-правову базу. і виконати процедуру об'єднання  з певним розривом, у два етапи. Все ж таки це головний орган, що відповідає за наповнення бюджету, а не якесь управління рибних ресурсів, що його за 15 років існування то ліквідовували, то знову створювали, і так по колу.

Перший етап — заведення податкових інспекцій до складу головних управлінь як структурних підрозділів.

Другий етап — налагодження роботи протягом 5-6 місяців і наступне заведення головних управлінь до складу ДФС.

Заковика лише в тому, що немає змін до закону про держслужбу й до КЗпП. Всього-на-всього, всі кадрові накази, зокрема відпустки й дисциплінарні стягнення, підписуватиме голова ДФС. Обсяг можна собі уявити. Але це дрібниці: і не такому раду давали, якщо партія доручила.

І от днями з деяких джерел стало відомо, що Мінфін із Кабміном вирішили створити щось нове, і це щось за дивним збігом обставин влаштовує як депутатів, які лобіюють відділення митниці від податкової, так і міністра фінансів, який так хоче керувати й тими й іншими.

Створюється дві юрособи — умовно назвемо їх ПСУ і МСУ. Перша опікується податковими питаннями, всі інспекції та ГУ є її структурними підрозділами; друга — митними питаннями, всі митниці й митні пости стають її структурними підрозділами. Центральний апарат ДФС скорочують відсотків на 70%, люди перейдуть у перші дві юрособи й робитимуть те, що й раніше робили в центральному апараті. Решта 30% — це персонал, методологія, відомчий аудит, служба голови, юристи, може, ще хтось залишиться в цьому «недогризку». І цей «недогризок» начебто керує ПСУ і МСУ.

Де-юре, митниця і податкова не роз'єднані. Бази даних на рівні центрального апарату, та й у складі ДФС вони як були, так і залишилися. Це просто імітація для МВФ. Може, там і повірять. Фактично ж це буде роз'єднання служб. Повний дубляж усіх підрозділів, свій аудит, персонал, юристи тощо.

Ви запитаєте, де ж інтереси Мінфіну? Відповідаю. Цілком можливо, що за деякий час  міністр фінансів прийде до прем'єра і скаже, що недоцільно утримувати ДФС,  точніше, те, що від неї залишилося, тож частину людей треба просто влити до складу Мінфіну, а решту скоротити.

Ідея вливання центрального апарату податкової у вигляді 2–3 депатртаментів далеко не нова. Мало не кожен міністр фінансів намагався зробити це.

Власне, що маємо в підсумку?  Нібито диво. Задоволені всі, крім МВФ. Іх вкотре ошукали.

Митниця виділилася в окрему службу; міністр фінансів отримав практично в повне підпорядкування податкову й митницю.

МВФ віділяє ще один транш.

Читайте також: Про те, як Ситник буцався з реєстром

Помітили помилку? Виділіть текст, що її містить, та натисніть Ctrl+Enter
Розкажіть про це друзям:
Версія для друку



НОВИНИ ПАРТНЕРІВ




Миттєва доставка свіжих новин

Telegram канал «Ракурса»





    НОВИНИ ПАРТНЕРІВ