• Світові новини
  • Юридичні новини
  • Погода
  • Новини України
Ракурс

Міністр Омелян: мистецтво звинувачувати інших

Володимир Омелян

Хочеться порадити Володимиру Омеляну припинити звинувачувати інших у власній неспроможності

Триває захоплива боротьба міністра інфраструктури України Володимира Омеляна зі структурами, що повністю від нього залежать. Креативний міністр постійно описує хід цих сутичок у соціальних мережах. Наприклад, нещодавно він не побоявся висміяти претензії одного з двох українських авіаперевізників, що базуються в Борисполі, — МАУ. Компанія Коломойського подала позови до суду проти міністерства з вимогою відшкодувати 20 млн грн збитків, понесених через можливий прихід лоукостера Ryanair. Насправді комерсанти, які повністю залежать від аеропорту, просто б'ються за свої гроші, а міністр просто заявляє про свою стійкість і безстрашність перед ними.

У березні цього року міністр озвучував збільшення боргу МАУ перед Державним фондом фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях до 295,5 млн грн. Пару тижнів тому він же казав, що цей борг становить 400 млн грн.

Українському громадянинові байдужа непохитність високопосадовця, а от зростання боргів у сфері, якою він керує, на 100 млн грн за чотири місяці викликає прямі претензії до його компетентності.

Саркастичний міністр розмістив у Facebook звіт про свою поїздку з Києва до Дніпра в плацкартному вагоні, що, безсумнівно, є соціальним подвигом. Катастрофічних порушень в діяльності залізниці він не знайшов, але пообіцяв, що в наступну таку поїздку рушить вже з новим керівником «Укрзалізниці».

Омелян прокотився у плацкартному вагоні. Фото: facebook.com/volodymyr.omelyan

Ймовірно, непогано, що у міністерства забрали контроль над залізницею. Адже ПАТ «Укрзалізниця», як повідомляв глава компанії Войцех Бальчун, за шість місяців 2017 року отримало 103,1 млн грн чистого прибутку — а це рівно та ж цифра, якої у вигляді збитку за кілька місяців зазнала держава від співпраці з МАУ. Можливо, варто забрати у міністерства контроль над аеропортами й авіацією? Тоді інші управлінці зможуть налагодити стосунки з незговірливими авіаперевізниками. Саме відомство теж можна перейменувати в «Міністерство певної структури», щоб назва повніше відбивала напрям докладання чиновницьких сил.

Володимир Омелян спочатку провалив переговори з ірландським лоукостером Ryanair, тому що в країні не було стратегічного бачення галузі авіаперевезень загалом. Потім звинуватив у цьому керівництво Борисполя, не згадавши про фільчину грамоту, яку сам же підписав у березні з комерційним директором Ryanair Девідом О'Брайаном. Нагадаю, що радісно підписаний ірландцями документ вів до прямих збитків українського аеропорту.

Аеропорт «Львів» розкрив програму знижок, якою користується авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» під час польотів на львівських маршрутах. Знижки для МАУ величезні, як і її борг перед державою, що стрімко зростає. Тобто авіакомпанія користується пільговими умовами, бере гроші з пасажирів і не вважає за потрібне платити державі. Та ще й завалює суди позовами, вимагаючи лояльного до себе ставлення. У відповідь рішучий Володимир Омелян замість того, щоб виконувати свої функціональні обов'язки та вдаватись до адміністративних заходів (найпростіший шлях — банкрутити компанію, як свого часу це було з «АероСвітом»), заявляє про можливий зустрічний позов з тим, щоби позбавити перевізника привілейованого становища на ринку. Тобто міністр вважає за краще витрачати державний час і гроші на судові тяжби з абсолютно незговірливим контрагентом. За шість місяців, які міністр збирається присвятити судовим розглядам, борг МАУ виросте ще на 150–200 млн грн.

«Я б щиро порадив власникам і керівництву МАУ сконцентруватися на питанні сплати до державного бюджету 400 млн зборів, які вони вже заборгували, на питаннях розвитку аеропорту «Дніпро», авіакомпанії «Дніпроавіа» і багатьох інших питаннях», — наводить слова міністра прес-служба відомства.

З огляду на це хочеться щиро порадити пану Омеляну приділити увагу не лише стратегічним, а й поточним питанням у своїй галузі, а також припинити звинувачувати інших у власній неспроможності.

Читайте також: Укравтодор: європейські сподівання та українські реалії



Помітили помилку? Виділіть текст, що її містить, та натисніть Ctrl+Enter
Версія для друку



НОВИНИ ПАРТНЕРІВ







    НОВИНИ ПАРТНЕРІВ