• Світові новини
  • Юридичні новини
  • Погода
  • Новини України
Ракурс

Спасибі дотаціям і цінам на курятину: український монополіст рветься в Європу

Монополісти зрівняли вартість вітчизняної курятини з європейською, тепер державі залишилася невеличка дрібниця — зрівняти з Європою рівень доходів наших громадян

Плани про вихід на європейський ринок озвучив на прес-конференції 21 листопада власник агрохолдингу «Миронівський хлібопродукт» (МХП), один з найбагатших людей в Україні Юрій Косюк. У планах бізнесмена — купівля декількох заводів у ЄС.

У своїх кроках він абсолютно послідовний. У 2016 році було запущено завод з переробки м'яса птиці в Голландії, у проект вкладено 3,5 млн дол. У 2017 році спільно з європейським дистриб'ютором було засновано подібний завод у Словаччині з обсягом інвестицій 3 млн дол. У найскладнішому для нашої країни 2015 році МХП обміняв свої російські активи (40 тис. га землі та елеватори на 150 тонн у Воронезькій області) на українські (60 тис. га і потужності зі зберігання зерна на 90 тис. тонн у Львівській, Івано-Франківській і Тернопільській областях) без грошових коригувань, на основі рівного оборотного капіталу. Нинішнього року холдинг отримав від держави в перших трьох кварталах 1,25 млрд грн у вигляді дотацій.

Динаміка абсолютно нормальна для бізнесу, що росте і розвивається. Однак вона викликала подив і роздратування у деяких представників законодавчої влади. Виконавча влада, навпаки, ніяк не відмовляється від своїх планів щодо виділення поточного року 5,4 млн грн на підтримку аграрної галузі.

«Підтримка АПК — один з пріоритетів нашого уряду. І ця підтримка вже має конкретні результати: експорт аграрної продукції за дев’ять місяців поточного року зріс на 24,5%, розмір бюджетної дотації аграріям за цей же період склав 2,31 млрд грн. У бюджеті на наступний рік ми закладаємо підтримку вітчизняного АПК на рівні 7,3 млрд грн», — написав прем’єр на своїй сторінці у Facebook 24 жовтня.

Нічого страшного, що понад половина усіх дотацій українським аграріям опинилася в розпорядженні МХП, адже нерозумно залишати без уваги підприємство, що так активно розвивається.

Динаміка, наприклад, не пройшла повз увагу голови фракції «Самопомочі» в Раді Олега Березюка. «Ми проти дотації курятині і яйцю в Україні. Бо дотації не призводять до зниження цін... Але зменшувати фінансування села сьогодні не можна. І сьогодні Кабінет міністрів не запропонував якісного механізму з розподілу цих грошей, щоб гроші доходили до тих, кому це потрібно... Раз і назавжди хочу вам про це сказати, що ми будемо за те, щоб гроші направлялися середнім і малим фермерам, і не будемо підтримувати пропозиції, як би вони не заходили і через які б блоки вони не проходили», — заявив у телеефірі глава фракції «Самопомочі».

Бачачи, що над процвітаючим бізнесом починають згущуватися несправедливі хмари неуваги й недовіри з боку деяких законодавців і більшості населення, керівництво МХП спрямувало підвищену увагу на Захід, попри плановані дотації в агробізнес в розмірі 7,3 млн грн наступного року.

У вересні нинішнього року з'явилася інформація про те, що МХП розглядає варіанти придбання компанії Exdrob у Польщі, яка займається вирощуванням птиці, розведенням бройлерів і виробництвом ковбасних виробів. Продукція цієї компанії налічує понад 100 позицій в асортименті м'яса птиці та продуктів переробки. Продажі здійснюються через мережу власних магазинів і оптовиків. Зараз у неї справи йдуть не найкращим чином, але енергійне українське фінансове й управлінське вливання здатне дати новий імпульс польському підприємству, що перебуває у складних умовах.

У III кварталі МХП скоротив продажі на зовнішньому ринку на 13% в порівнянні з аналогічним періодом 2016 року. В агрохолдингу це пояснюють скороченням запасів м'яса птиці на початок кварталу, але нехитрий український споживач бачить ще одну тенденцію, що зовсім його не радує. М'ясо птиці дорожчає в Україні і продається вже за європейськими цінами. Це ж бачить менеджмент продавців і, розуміючи, що без додаткових складнощів еквівалентний прибуток можна отримати вдома, шукає нові шляхи для розвитку. Було вирішено виробляти курятину не лише в Україні, але й у Європі.

На прес-конференції Юрій Косюк поділився сокровенним: «Ми будемо докуповувати. Так, категорично. І не тільки один. Можливо, 5... Не потрібно вдарятися тільки у Польщу. А що із заводом у Франції, у Німеччині, який ми зараз дивимося, і в Англії?.. Вони всі у переговорному процесі».

Завжди радісно спостерігати за становленням і розвитком вітчизняного бізнесу. Добре, коли прогресивному підприємству держава надає всіляку підтримку. За даними казначейства, «Миронівський хлібопродукт» та Миронівський завод з виготовлення круп і біокормів отримали 1,8 млрд грн повернення експортного ПДВ у 2017 році. Група МХП на цій бадьорій хвилі вперше за 20 років провела оновлення логотипу і фірмового стилю. Зараз компанія має понад 40 підприємств у 14 регіонах України й активно просувається за кордон. Монополісти зрівняли вартість вітчизняної продукції з європейською, тепер державі залишилася невеличка дрібниця — зрівняти з Європою рівень доходів наших громадян.

Читайте також: Ціни на курятину: як отримати надприбуток у злиденній країні



Помітили помилку? Виділіть текст, що її містить, та натисніть Ctrl+Enter
Версія для друку



НОВИНИ ПАРТНЕРІВ







    НОВИНИ ПАРТНЕРІВ